.: '' That's what we born to be '' :.

Facebook
RSS

Naseb baek hensem... : dari kotak emel..

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: Woow, cool giler...
Kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: Eh perasan bagus...

Kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
Perempuan akan cakap: Memang.... muka pun macam pecah rumah!

Kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
Perempuan akan cakap: Wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: Entah2 kawan dia...

Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: Sepadan sangat...
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: Mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata: Jangan sedih, kan saya ada..
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata: ...(diam aja tak mengundang)...

Kalau lelaki handsome penyayang binatang
Perempuan akan cakap: Perasaannya halus ... Penuh kasih sayang
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
Perempuan akan cakap: Sesama keluarga memang harus menyayangi...

Kalau lelaki handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap: Matching ... hebat luar dalam
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap: Bang, bosnya mana?...

Kalau lelaki handsome tak mau bergambar
Perempuan akan cakap: Pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
Perempuan akan kata: Tak sanggup melihat hasilnya ya?...

Kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
Perempuan akan cakap: Ini barulah lelaki gentlemen
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
Perempuan akan cakap: Naluri pembantu, memang begitu....

Kalau lelaki handsome bersedih hati
Perempuan akan cakap: Let me be your shoulder to cry on
Kalau lelaki tak handsome bersedih hati
Perempuan akan kata: Kuat nangis!! Lelaki ke bukan ni?
[ Read More ]

teki teki

soalannya..

KENAPA POKOK KELAPA BELAKANG RUMAH SAYA DITEBANG??


sapa dapat jawab dengan tepat, jujur dan bernas akan dapat hadiah misteri dari saya..
gud luck ya,,,,
[ Read More ]

Untuk buffday saya.

Hari ni setelah hampir setengan bulan saya memasuki umur yang ke dua dekad setengan 15 hari, saya akhirnya mendapat sesuatu yang bagi saya teramat istimewa dari seseorang yang saya kasehi. Walaupon bagi sesetengah manusia yang materialistik tidaklah seberapa, akan tetapi ianya amat bermakna dan sungguh beerti bagi saya.Sebabnya?? biarlah menjadi rahsia, takkan suma aku nak tulis...ha ha ha .Dan walaupon impian untuk meniup lilin di atas kek hari laher hampir sedekad lalu maseh tidak kesampaian lagi, namun saya amat berasa bergumbira juga. Terasa seperti di awang-awangan...ahhh~~ terasa seperti menaiki awan guling goku...ahh...



Nampaknya dia tahu akan kegemaran saya..bukan kegeraman ye!
[ Read More ]

Hari Laher Si Kotak Oren....

Semalam bersamaan 01 November 2009 genaplah umor saya yang ke dua dekad setengah...
hanya tinggal tiga dekad sahaja lagi sebelom memasuki zaman penchen dan usia emas..arrgghh...umor adalah angka kata orang...bolehlah enjoy duet KWSP saya..ha ha ha.. itupon jika lagi tiga dekad mendatang harga beras kekal seperti sekarang.. yang pastinya pasti akan naek 10 kali ganda dari sekarang..zaman tu beli beras 10kg pakai not seratus, takdak belen.

Berikut adalah soklan yang diajukan oleh rakan saya sempena kehadiran hari laher saya. (bukannya nak bagi hadiah, bagi soklan pulak).

Soalan: Apakah sumbangan yang telah kamu berikan sepanjang umor hidop kamu di bumi Malaysia ini?
Jawapan saya:
a)Sumbangan terbesar saya ialah saya tidak menjadi pencuri,perompak,penghisap dadah dan penjenayah di bumi Malaysia ini. So that means mudahlah Pulis menjaga kententeraman awam jika rakyatnya semua macham saya.ha ha ha..
b)Saya telah tidak menyusahkan kerajaan dengan meminta berbagai bagai elaun sara diri, Saya berusaha sendiri, Malah saya menjadi pembayar cukai tegar kepada kerajaan. Siapa kata pembayar cukai hanyalah dari cukai pendapatan?? kalau ada yang cakap begitu memang dia otak kemetotlah.Sebenarnya cukai bagi semua barangan di Malaysia ini termasuk dalam harga runcit. Restoren makanan segera mengenakan lebihan cukai ke atas khidmat mereka. 5% goverment tax, dan 10% services tax. Barangan yang ada di Pasaraya semua telah terkandung cukai, tapi kita tak perasan. Ramai menganggap pembayar cukai adalah pembayar cukai pendapatan sahaja.
c) Yang ketiga, saya telah banyak membeli produk-produk buatan tempatan,yang paling mahal adalah kereta Nasional Proton.

saya harap kamu berpuas hati dengan jawapan saya yaa....

saya nak tiup lilin kek buatan saya sendiri nih... Rasanya dah lebih sedekad tiada kek hari laher untuk saya..hu hu hu..
saya ucapkan selamat hari laher, semoga panjang umor, murah rezeki dan dipercepatkan jodoh untuk diri saya sendiri..ha ha ha
tak lupa juga kepada rakan dan taulan saya yang telah mengucapkan selamat kepada saya..wheee...hee..

[ Read More ]

Saya tinggalkan sekeping hati....

1. Laghi tak samphai 24 jam saya akan berangkat ke "kem latihan" anjuran tempat kerja saya.

2. Saya langsong tak hinggin nak pergi. tapi dipaksa, kalau tak perghi 'you are fired'! katanya.takpa dia eksen.mentang mentong kilang bapak dia.

3.taphi barang keperluan telah disuson kemas dan raphi di dalam beg galas saya.

4.Saya dan semua peserta kursus ( secara ugutan) agak berdebar.Disebabkan motivatornya langsung tidak bertauliah. Jangankan kata sijil pentauliahan kejurulatihan, malah sijil derma darah pon belom tentu beliau ada. Beliau mendakwa yang beliau mempunyai sijil CPR, taphi memandangkan misai beliau yang terlalu tebal seperti hutan hujan khatulistiwa, pasti tiada siapa pon yang berani pengsan ataupun berpura pura pengsan semasa di kem nanti. kembang tekak weh!!..

5. Saya terasa sayu meniggalkan talian internet ini selama 3 hari. Dahlah ini adalah minggu2 terakhir saya merasa penggunaan streamyx.

6. Apa-apa hal pun saya tinggalkan video dibawah ini untuk dikaji dan diulang kaji.

selamat beramahhhhh....

video
[ Read More ]

Kebun dan belukar Cintaku..

Kelmarin.
Aku masih disini
aku tinggalkan sekeping hati
Di dalam belukar ini
Dan aku tandakannya dengan 'Inilah belukar cintaku'
Dan kupacakkan disitu

Semalam,
Kau lewati belukar itu
kau redah semak samun itu
melihat tanda pasti
Masihkan ada disitu

Hari ini
Kau masih lewati lagi
Di semak samun itu
mana parangmu
menebas belukar ini

Esok
Apakah tanda itu masih disitu
tidakkah kau mahu membajainya
ataukah merampas tanda itu
menandakan ianya hak kamu.

~ Naufal Fansuri~

[ Read More ]

Pertanyaan?? Sila ambil number gilirhan..

Kawan2 saya yang pernah mengunjungi hikayat belog saya nih selalu banyak tanyalah...Saya malaslah nak jawab secara lisan, nanti lagi banyak soklan korang kasi....Tapi saya nak tulis.apa korang ingat saya ni keje kaunter soklan kah? tapi sebagai pembelog yang amatur saya sedia melayan karenah kenakalan kamu semua..Kebarangkali Soalan-soalan yang sama tetaphi dalham nadha, irama serta pitching yang berlainan..

Antara soklan yang sempat saya ingat: - sebenarnya ada lebih kurang pat belas ribu juta soklan..



1." Ko tulis-tulis belog tuh dapat apa? "
2." Berapa blogspot bayar ko? "
3." Semphat lagi yer membelog? "
4." Ko dah takdak kerjha lain lagi kah? "
5." Kat opis bosan kah?? "
6." Eh..ko ni lonely yer? xde GF yer??"


BTW, saya akan jawab secara ringkas dan padat..

Soklan 1 dan 2. saya menulis secara sukarela,blogspot takdak satu sen pon bayar royalti pada saya. patutkah saya boikot? Dan juga saya hendak memahirkan jari jemari saya yang kiut ini dengan keyboard..

Soklan 3 hingga 5. Buat masa ini saya agak percuma, kerjha pun agak memboshankan kebelakangan ini. Bos beso saya pun agak Stone juga..

Soklan 6. Saya taknak jawab. jangan tanya laghi.


nota:nanti-nanti saya nak bersajak pulak..ha ha ha...
[ Read More ]

Puisi si Kotakoren...

Tatkala kesedihan,kemurungan dan kedukaan orang lain
Pasti akan ada seseorang yang akan mentertawakannya
Lantas terus menerus menyakitkannya

Teruskanlah..teruskanlah..teruskanlah...
Kerna,
Jika kesedihan orang lain adalah pengubat dukamu..
Jika kemurungan orang lain itu penawar bagimu..
Jika kesakitan orang lain itu pemuas sanubarimu..
Dan..Jika kamu rasa ianya beerti dan bermakna seraya menghiburkan hatimu..

Tertawalah..tertawalah..tertawalah..
Selagi mampu tertawa
Teruskanlah hilai tawamu itu...

Tersenyumlah..tersenyumlah..tersenyumlah..
Selagi bibir manismu bisa bergerak..
Semasa gigimu kukuh berdiri
Dan sebelum ianya rongak..
Teruskanlah senyum kambingmu itu...

Kerna,
Tiada pengubat duka melainkan tertawa dan terus tertawa...

Arakian tetapi..Ingatlah
Sematkanlah diminda
Dunia ini roda
Setelah berhenti ketawa..
Setelah berhenti tersenyum..
Setelah terhenti semuanya..


~ Naufal Fansuri ~

Nota : Bahagian untuk kamu akan muncul jua..bilakah waktunya? apakah ketikanya? bagaimanakah suasananya?? Saya dan seluroh gerombolan ini menanti penoh harapan.. mampukah kamu tertawa dan tersenyum lagi di waktu itu.....
[ Read More ]

Tips untuk suami..

Seorang suami mendekati seorang gadis cantik dan seksi disupermarket seraya mengatakan,
'maaf ya..saya kehilangan isteri disini, boleh bersembang sebentar?, dua minit sajha?'

'Kenapa?' tanya si gadis.

'Kerana setiap kali saya kehilangan isteri saya dan bersembang dengan gadis cantik, isteri saya tiba-tiba muncul dan terpacak entah dari mana...'


jadi kepada para suami di luar sana, jika kamu kehilangan isteri kamu di pasaraya apakata cuba tips diatas..pasti terkeshan...lebih lebih lagi jika tawaran diskaunya seperthi di bawah. Pasti para para suami akan kehilangan isteri..

-Pesanan penaja saya : jangan dicuba atau ditiru tips diatas ini kepada pasangan yang baru berpacaran dan belom berkahwin, dikhuatiri tulang temulang rawan anda akan membengkok akibat libasan menggunakan troli oleh pasangan. -jangan mengada ngada nak cuba.-!

[ Read More ]

oohh..ohh..oh...Balek kampung...ooohh..ohh..

1. Hari ini sudah masok hari ke dua Syawal.
2. Rumah saya tiada orang. Semua Balik ke kampung kakak ipar saya di Sepintas, Sabak Bernam.
3. Saya tinggal keseorangan sajha di rumah ini bertemankan sekeping laptop Compaq saya yang dibeli pada tahun lepas. Bersama memeriahkan kekosongan rumah ini adalah Wayarles Internet Connection sumbangan jiran saya iaitu En.Beskut.Terima kaseh kalau tak saya mesti bosan dan sangap sajha di rumah yang comel ini.Pasti saya akan jadi seorang yang pasif.
4. Tapi kalau ada 'Dayor' datang pulak macam mana?? Saya kena fikirkan satu akal yang agak bijaksini dan energetic.Tapi apa ya.? huh~! Jika kamu tak tahu 'Dayor' tu apa, sila tanya dengan rakan berbangsa Jawa kamu. Andai beliau juga tak tahu sila ketok kepala lutot beliau dengan kipas siling.
5. Dan hasilnya adalah seperti gambar di bawah.ha ha ha ha..




Pesanan Saya : Terima kasih kepada 'Dayor' yang sudi nak singgah tapi tak dapat. Maka tak dapatlah jua menghabiskan kueh dan beskut raya saya. Jimat juga duet raya saya.ha ha ha. Saya mintak maaf banyak-banyak kerana tak bukak pintu. Datang semula raya keempat nanti ya.
[ Read More ]

Saya perlukan sehelai kampung.


Hari raya eidulfitry dijangkakan akan berlangsung lagie tiga hari lagi...
jadi dikesempatan ini Tim Kotakoren ingin mengucapkan, bukan menguapkan ye.
Selamat hari raya maaf zahir dan batin..
konteks 'batin' yang orang ramai selalhu salah anggap ialah nafkah 'batin' suami
kepada isteri atau sebaliknya. Justeru itu ramai diantara kawan kawan saya hanya mengucapkan ''selamat hari raya maaf zahir je taw, batin2 takde...''
tapi apakah maksud 'batin' itu sendiri?? mengikut dewan bahasa dan pustaka, 1.perkataan batin itu terdiri daripada perbuataan yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar manusia. 2.Sesuatu objek yang tidak daphat dilihat dengan mata kasar. contoh: tenaga batin. kalau nak tahu lebih lanjut lagi bukak kamus sendiri, ataupun tanya dengan pakcik google jangan nak malas malas yer...

Bagi saya perlu juga kita bermaafan secara batin..manalah tahu kita ada terkutuk, terngumpat,dan berbagai-bagai terrr.... lagi... kepada seseorang. Arakian juga perlu diminta maaf...sebabnya perbuatan mengumpat dan mengata serta mengutuk pastilah dilakukan secara bersembunyi jauh dari empunya jasad yang diperkatakan. secara teknikalnya kita pasti tidak lari jauh dari perbuataan yang tidak baek dan berfaedah. Akan tetapi secara mekanikalnya perbuatan yang tak berfaedah itulah yang terbesh sekali. kah..kah..kah..

Akhir kata Selamat Hari Raya Eidulfiti...
jagalah keselamatan di hari kemenangan ini...

p/s : Saya takda kampung...ada tak sapa sapa yang nak ajak saya ke kampung beliau??
kalau ada kontek saya dengan segera. Saya rindukan kampung yang maseh bersuasana kampung. Kalau setakat nama je kampung tapi macham tempat tinggal saya sekarang ni baik tak payah ajak. buang karen je.
[ Read More ]

Maseh berpuasa



Hari ini genap 7 hari puasa di bulan Ramadhan, dan dah 7 hari juga saya berpuasa..
Minggu pertama puasa ni macham agak keletihan juga lah.Selama 7 hari ini juga saya telah berjaya dengan jayanya ( Bukan restoren Jayasanthi ) untuk kurang berchakap dan berborak. Memang agak tegang juga keadaannya, maklumla saya memang suka berchakap dan ngobrol-ngobrol. Gelora di jiwa anak muda macham saya kalau tak 'mengecoh' rasanya memanglah tak besh langsung. Rasa sunyi,kesepian.oohh..
Tapi bila saya jadi pendiam dan serius, kawan-kawan rasakan saya ada masaalah. Yelah tiba-tiba sajakan. Siapa yang tanya sepatah kata, saya jawab suku saja. Sekali pandang memang rasanya saya seperti - moody, datang bulan, takde duit,tak daphat duit raya, gaduh dengan GF atau sebagainya. - tapi sebenarnya bukanlah begitu. Saya nekad untuk kurangkan berchakap pada bulan Ramadhan ini. Dah sebelas bulan yang lepas asek berchakap saja. So untuk bulan ini diharapkan patah perkataan yang diungkap akan berkurangan. Kalau boleh separuh dari bulan bukan puasa. Kalau tak boleh juga, 3/4 pun jadilah.
Kepada kawan-kawan, especially kawan di opis saya, saya mohon maaf dan ampun jika saya buat-buat bodoh, buat pekak badak, tak menyampuk korang kutuk bos,tak bergosip dan ataupun tak berborak dengan kamu. Saya cuba jadikan bulan Ramadhan yang mulia ini untuk mulut saya berpuasa juga.
Haraphan saya korang semua tidak berkechil hati ya.!
selamat berpuasa..

harmza.
2352
Klang,Selangor.
[ Read More ]

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Dari portal berita malaysiakini sebentar tadi Umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa mulai Sabtu ini 22 ogos 2009, kata Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah. Sehubungan itu, saya ingin mengucapkan Salam Ramadhan kepada semua umat Islam di muka planet bumi ini. tapi jika kamu dapat merasakan waktu ini pengumuman tarikh mula puasa dan hari raya sudah tidak semeriah dahulu, seluruh ahli keluarga akan stanby di hadapan kaca telivisyen.Berdebar-debar weh! Sebabnya? Carilah sendirhi..

Serangkap Panthun :

Jalan Jauh Samphai ke Selama
Singgah sebentar ke kedai Kamal
Bulan Ramadhan sudah menjelma
Mari bersama tingkatkan Amal


Dan juga sekeping tidak sepertinya kad dari saya.Kalau mahu kad raya meh bagi alamat..haha
[ Read More ]

keretapiku tergolek jua akhirnya...


Masa darjah 6 Andalas dulu saya seorang murid agak nakhal yang berwibawa. Walauphon nakhal tapi sangat disayangi oleh cekghu Lakshamini (cekghu kelas kaunselhing ).Cekghu Lakshamini selalu cakhap saya seorang murid yang rajhin, pandhai, bijhak, berkarisma tingghi, aktif dan macham-macham laghi perkataan yang
membhodek saya. tapi saya tahu cekghu Lakshamini sengaja cakhap seperti itu supaya saya tidak nakhal-nakhal lagi di Sekolah,dia nak senang kerja lah tu.


Cekghu Suraya ialah cekghu khelas saya. Cekghu Suraya agak chomel macham kakak jual goring cendawan kat depan Sekolah, Waktu tu saya dah mula jatuh cintha
pada cekghu Suraya. Tiap-tiap hari saya tungghu cekghu suraya kat depan pagar sekholah, saya nak bau cekghu suraya yang maseh fresh lagi pagi-pagi.
tapi agak malhang saya selalu datang agak terlewat tiap-tiap hari ke sekholah. Nama saya selalhu kena kene ambil oleh pengawas.

Cekghu Suraya seorang yang baek hati, selalhu menolong anak muridnya. Kelas saya mempunyai 42 orang pelajar, 41 daripadanya cekghu suraya layan dengan baek, lemah
lembhut, sopan dan penuh kaseh sayang. Akan tethapi cekghu Suraya sungguh garang, kasar dan tidak ada kaseh sayang langsung melayan saya. Saya rasa saya
seperthi di anak kambhing hitamkan oleh cekghu Suraya. Saya rasa cekghu suraya sengaja nak kaber line lah tu. Tak nak lah nampak sangat yang dia minat kat saya yang kiut nih.

Seperti kebiasaanya cekghu suraya masok ke kelas pada wakthu pengajaran Bahasa Malaya. Saya pun apa laghi, ambik sikat,sikat rambut tgk cermin..wah memang kachak bergaya lah, waktu tuh minyak rambut pakai minyak kelapa, memang berkilat
habis rambut saya.

''Hari ini cekghu nak ajak kamu semhua berkuiz.'' - cekghu suraya.
''baek ''- kami serenthak.
''ok, siapa nak mulakan dahulu.'' - cekghu suraya.
''Saya cekgu!'' - saya.
''baek, mari kedepan,''- cekgu suraya.

Semua mata kelas itu tertumphu kepada saya, saya bangga! Semua seakan kagum denghan saya.Saya pun berdiri dekat dengan papan hitam hampir dengan cekghu suraya.

''Eh..eh...Harmza keretapi ko tak samphai la.''- Leman.
semua pakat gelak ramhai-ramhai. ade yang ketawa kecil, ada yang tebahak-bahak. Saya tak paham. kenapha dorang ketawa.? kenapa dengan keretapi tak samphai?
''tuu...tuuu.... ''- fauziah.Sambhil ketawa comhel.
''ape yang tu?'' - Saya.
''zip ko tak tutop lah.'' - Farid.
''Haa??'' - Saya terperanjhat! Lalhu saya terus berlari tanpa arah meninggalkan kelas itu yang sedang mentertawakan saya. Saya malu sangat.
Saya sedih. Saya tak tahu mana nak lethak muka saya. Saya ambik keputhusan dudok dalam tandas sampai habis waktu sekolah hari tu. tapi sekarang jam
baru menunjokkan pukul 8.26pagi...HuuuuuWaaaaaa!!!!!!
[ Read More ]

Saya Dah Kembhali pulang..

Hadooiiiyaiiii....saya dah pulang dari perjalanan merentas desa ke pantai timur tanah air..Penat sungguh, saya tak chukup tido dan tak chukup merehatkan tulang temulhang saya yang gagah perkasa ni. Rasa sengal,nyilu saja tulang rushuk dan peha saya yang gebu ni. Banyak kesah menarik dan tak kurang menarik sepanjhang perjalanan yang telah dilalui oleh saya selama 3 hari ini.

Dan paling tidak dapat diluphakan ialah kejadian aneh di hotel tempat saya menginap.
Bilek 314 hotel Seri Malaysia, Marang, Terengganu..apa yang anehnya?? Saya tak mahu ceritha..tapi nasehat dari saya elakkan menginap di bilek itu...huhuhu. meremang bulu ketiark saya.

arios..
saya nak bertapa pulak beberapa hari ini. tolong jangan ganggu, miskol atau mesej saya..saya letih..
[ Read More ]

Saya akan ke sana..Jumpa nanti..


Saya nak ke luar kawasan.. meibi Kuantan atau pun Kuala terengganu dan kawasan yang sama waktu dengannya.. takde2 jangan nak mengada-nganda..kopok losong takde.. batik Noor Arfa pon takde..telor penyu laghila takda.. Saya nak tengok gewe kuala terengganung. Jumpa laging nanting.. Jung jalang-jalang caring makang..nga....nga....nga.... ^^
[ Read More ]

Menjelajah angkasa lepas bersama pak cik kordi.


( click image to enlarge )
Semalhman saya berjumpha kawan lama yang sudah lamha tidak bersua. Kebetulhan kami berdua kelapangan masa, lantaran itu kami membuat keputusan untok menjamhu sechawan teh tarik bershama-samha. Bermacham topik dan isu yang kami bual dan kupaskan bersama, terasa seperti ranchangan astro awani pula. Dari bab perkembangan semasa masing-masing, keluargha, kerjaya, itik peliharaan jiran beliau dan ternakan cacing kerawit organik bapa beliau.Apa yang palik menarik dan ialah isu tentang teknologhi masa hadapan yang bakal munchul. skripnya seperthi berikhut:

Dia: eh, engkau tahu tahu siapha manushia pertama perghi ke bulan?
Saya : erm...Neil Armstrong kalau tak silap..
Dia : Haa..betul tu..Tapi lepas ni akan terchipta pula roket yang boleh bawak manusia ke matahari pula..dan manushia akan menjejakkan kaki di matahari juga.
Saya: Eh..eh...biar betol? Matahari kan panas? macham mana nak gi sane? tak cair ke nanti?
Dia : Ala...kemetot la othak ko ni...Dorang gi masa malam hari la...tak panas pun..< sambhil buat muka ala-ala pendrive kingston 8GB.
Saya : Mamak! Kira!!

Saya balik kerumah dengan sebilion penyesalan dan kesesalan. kenapalah saya ada seorang kawan begitu rupa. T_T
[ Read More ]

Amri Yaya 2 biji Edvin Van Der Sar kosong biji.


1.Akhirnya Amri Yaya berjaya menewaskan Edwin Van Der Sar << penjaga Gawang terbaik di planet dunia.
Gol gol yang dihasilkan beliau sangat cantik,menarik,tertarik macham pengilat kasot.
2.Anak kelahiran tanjong karang, Selangor ini telah mengharumkan nama malaysia seharum bunga kemboja di kuburan. Amri Yaya memang besh, hebat dan Dashat walaupon ramai lagi orang kelahiran tanjong karang yang tak berapa besh.-yang poyo2 pon ade juge.
3.Diharap akan lahir lagi pemain yang lebih berwibawa seperti beliau lagi pada masa hadapan.
4.Ucapan Khas Untuk beliau dari saya yang comel ni ialah - Selamat maju jaya seperti restoran Jayasanthi yang ada kat seri kembangan tu,
jangan lupa goshok gigi,kerana gigi anda nampak kuning di kaca televisyen plasma saya.- T_T
[ Read More ]

Hari ini saya Berpacaran

1. Yahuu...

2. HoooRrray...

3. Yabedabeduu..

4. Alhamdulillah..syukran.

5. Hari ini sudah bergajian setelah sebhulan memburuh.

6. Yang paling seronok SANGAT sebab gajian bulan ini dibayar penoh cukhup sebhulan. Tidak seperti 5,6 bulan lepas hanya dibayar separuh. lagi separuh tengah bulan. Kalau bulan tak jadi tengah tak adalah gaji.

7. Korang penah rasa tak gajian hanya separuh bulan? Makan ikan separuh, nasik separuh, sayur separuh, Belanje awek separuh, bayar hutang separuh, isi minyak separuh, semua pun separuh la..pernah tak? terseksa jiwa da ragha taw. Rasha macham ginjal gatal. bila dah semua pun separuh, kentot juga separuh. hanya 2 seken sahaja tak lebih dari itu.

8. Esok pepagi saya nak mkn nasi lemak penoh sepinggan..hak3...
[ Read More ]

Koleksi Album Penguin Saya.

Undang2 seluruh maya.

SWISS :

* Dilarang berkebun di hari minggu.:

SWEDIA

* Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :

* polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima dari para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :

* Dilarang berjalan (bogel)
* Tidak flusk jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

UNITED KINGDOM :

* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat “memprovokasi” rakan kerja selama jam kerja.
* Dilarang memaki di tempat umum.

AUSTRALIA :

* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :

* Dilarang mengenakan topi di stadium , kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :

* Dilarang menempel plester luka di tempat umum.
* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
* Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :

* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :

* Dilarang memelihara babi di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.

AMERIKA :-
- ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.
* Dilarang bermain domino di hari Minggu.
* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
* Dilarang memandu dengan mata tertutup.

- ALASKA :

* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
* Dilarang memberi minum bir pada rusa.
* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

- ARKANSAS :

* suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
* wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

- CALIFORNIA :

* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

- COLORADO :

* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan Anda ditahan olehnya.

- CONNECTICUT

* Dilarang mencium istrinya di hari Minggu.

- FLORIDA :

* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

- WASHINGTON :

* Dilarang menyusui anak di tempat awam.

-MALAYSIA

* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang
[ Read More ]

Perlukah Sedekah??



Pahala Yang Berterusan



Daripada Abu Hurairah Radhiallahu anhu bahawasanya Rasulullah SAW bersabda : “Apabila seseorang manusia itu meninggal dunia maka terputuslah amalnya melainkan daripada tiga sumber sahaja, iaitu sedekah jariah, ilmu pengetahuan yang dapat diambil kemanfaatan daripadanya dan anak soleh yang akan mendoakan untuknya”. Hadith riwayat Muslim.

Mungkin kita sering dengar akan matan hadith ini, tapi sejauh mana kita menghayatinya. Ok, mari kita sama-sama fahamkan. Apa yang dimaksudkan di dalam hadith di atas, apabila seseorang itu meninggal dunia, terputuslah baginya peluang untuk menambah pahala untuk dirinya. Dia tidak akan dapat menambah lagi pahalanya melainkan tiga sumber.

Pertama sedekah jariah, iaitu segala wakaf yang dijariahkan semasa hidup seperti mewakafkan tanah untuk kebajikan, membina masjid, sekolah, jalan, dan sebagainya. Selama mana harta benda ini digunakan, selama itulah ia mendapat pahala yang berterusan yang mengelir masuk ke dalam suratan amal kebaikanya.

Kedua ilmu yang bermanfaat, iaitu segala ilmu yang dapat memberi manfaat kepada orang lain, dan dapat menambah ketaqwaan mereka kepada Allah. Maka selama mana ilmu itu dipelajari, dikembangkan dari masa ke semasa, selama itulah orang yang mengajar pada mula itu mendapat pahala yang berterusan. Begitu juga dengan orang yang mengarang buku, blog dan lain-lain yang boleh membari manfaat, selama mana buku dan blog itu dibaca dan dipelajari. Penulis blog pun tidak terlepas dari mendapat pahala yang berterusan, niat itu penting.

Ketiga anak soleh yang mendoakan kedua ibubapanya. Saya masih belum berkahwin, namun memang impian aku untuk melahirkan anak yang soleh yang bertaqwa dan berwibawa. Mungkin indah bagi insan yang dikenali sebagai Affuan :) . Namun, “mana akan datangnya durian jika yang ditanam itu benih kelapa”. Insan soleh tidak dapat dilahirkan dengan didikan yang jauh dari didikan agama atau diasuh dalam kelompok yang tidak sihat. Insan solah adalah didikan yang berterusan dan proses yang tersusun rapi. Ini merupakan hasil daripada kegigihan ibubapa, guru dan kelompok yang sihat dan membawa anak tersebut ke arah ketaatan.

Cuba kita fikirkan sebentar, adakah salah satu di antara tiga perkara diatas telah kita lakukan. Jom sama-sama jayakan diri kita.. :D

saya sedang bekhu...tak de ide...bagilah kredit kepada infomalaya
eh celkom ke meksis?
[ Read More ]

Chekgi..Dari kotak emel.


ohh..chekgu suraya..

Bacha dengan panthas dan deras..kalau terkedek-kedek bacha bermakna kamu seorang yang mempunyai IQ rendhah. ^^

Murid : Selamhat paghi, Cekghu.
Cekghu : (Menengking) Mengapha selamhat paghi sahaja? Pethang dan malam awak doakan saya tak selamhat?
Murid : Selamhat pagi, pethang dan malam Cekghu!
Cekghu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senhang dan penuh bermaknha.Lagipun uchapan ini meliputi shemua masa dan keadaan.
Murid : Selamhat sejahtera Cikgu!
Cekghu : Shama-shama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini Cekghu nak uji kamu semua tentang perkhataan berlawan. Bila Cekghu sebutkan perkhataannya, kamu shemua mesti menjawab dengan cepat dan thepat, lawan bagi perkhataan-perkhataan itu, faham?
Murid : Faham, Cekhgu!
Cekghu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
Murid : (senyap)
Cekghu : Pandhai!
Murid : Bodoh!
Cekghu : Tinggi!
Murid : Rendah!
Cekghu : Jauh!
Murid : Dekhat!
Cekghu : Keadilan!
Murid : UMNO!
Cekghu : Salah!
Murid : Betul!
Cekghu : Bodoh!
Murid : Pandhai!
Cekghu : Bukan!
Murid : Ya!
Cekghu : Oh Tuhan!
Murid : Oh Hamba!
Cekghu : Dengar ini!
Murid : Dengar itu!
Cekghu : Diam!
Murid : Bishing!
Cekghu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!
Murid : Ini ialah jawaphan, pandhai!
Cekghu : Mati aku!
Murid : Hidup kami!
Cekghu : Rotan baru tau!
Murid : Akar lama tak tau!
Cekghu : Malas aku ajar kamu!
Murid : Rajin kami belajar Cikgu!
Cekghu : Kamu ghila!
Murid : Kami siuman!
Cekghu : Chukup! Chukup!
Murid : Khurang! Khurang!
Cekghu : Sudah! Sudah!
Murid : Bhelum! Bhelum!
Cekghu : Menghapa kamu shemua bodoh sangat?
Murid : Sebab saya seorhang pandai!
Cekghu : Oh! Melawan!
Murid : Oh! Mengalah!
Cekghu : Kurhang ajar!
Murid : Chukup ajar!
Cekghu : Habis aku!
Murid : Kekhal kami!
Cekghu : O.K. Pelajharan sudah habis!
Murid : K.O. Pelajharan belum bermula!
Cekghu : Sudah, bodoh!
Murid : Belhum, pandai!
Cekghu : Berdhiri!
Murid : Dudhuk!
Cekghu : Saya kata UMNO salah!
Murid : Kami dengar KeADILan betul!
Cekghu : Bangang kamu ni!
Murid : Cerdik kami tu!
Cekghu : Roshak!
Murid : Baik!
Cekghu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!
Murid : kami Dilepaskan tengah malam itu!

Cekghu : (Shenyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

Semenjhak dari kejhadian itu, cekghu pun amik kephutusan retired dari jadi cekghu Bahasa Malaya.
[ Read More ]

Cherita Sehelai Kueh Tart

Al-kesah Di sebuah tengah hari yang agak suam-suam kuku kambheng di sebuah majlis walimatulurus maka terjadhilah dialog antarha Seorhang Ibu bersama anak peremphuannya yang agak comel macham saya.
berikut adalah dialog yang semphat dirakam paparazi majhalah PELAM.

Anak : Ibu, Nasi orang kawen ni sedhap yer?

Ibu : Haah la..Sedhap sangat.

Anak : Ibu, kari ayam nih pon sedhap kan?

Ibu : haah. ( si ibu dah macham dah malas nak jawab lagi.)

Anak : Kuahnya pon sedhap jugak ye?

Ibu : Iye nak oi..Semua pon sedhap, dah makhan je..jangan banyak cakhap. tak elok chakap masa makhan. ( Mak dia Chakap takpa agaknya ).

Anak : ala..Ibu.....

Ibu : dah! ( Ibu dah semhakin garang mengharimau )

Anak : Iiii....

Si Ibu menjegil..matanya dah macham taphak sleman terchekik ketham. Si anak tundhuk diam sejutha bahasa. kakhu.

Selepas beberapa dethik si anak pon tak tahan.lalu terpancul lah juga.

Anak : Ibu!! daging ayam nih KETAT lah !!

Si ibu terperanjhat, Jarhum jam seakan terhenti sekhetika. Unggas berhenti berkhicauan. Kambhing di kandang tak de mood nak mengembek.
Pengapit berhenti mengipas lipas.Makcik Senah terjelophok jatuh kerushi, Pak Hasnol Melophong.Tethamu lain terchengang dan terghamam!.

Shuasana petang tuh jadik shuram dan mistheri. Semhua tethamu phulang dengan sejutha perthanyaan.

Kenapha??..kenapha?
Menghapa??..
Why..??
Apakah?

~ Moral : Inilah agaknya keshan PPSMI.
[ Read More ]

Pholis Entri


Salam.

Entri maseh tak banyak lagi. Saya akan cuba sedaya upaya seluruh jiwa dan ragha untuk memeriahkan blog nih macham playground kat jayen (Giant) seksen 13 tuh. Kalau boleh nak buat misteri sikit macham rumah hantu yang kat funfair ( hantu semua tipu. dahla tak serham langsung, membazir jer ken bayar 3rm! saya rasa dorang sengaja buat rumah hantu pashal nak raba gadis-gadis yang mashuk dalham. Tak kan jantan dorang nak raba jugak. taphi kalau hantu tu gay tak tahu lah pulak.


Doakan kejhayaan saya. Saya akan berhusaha dengan lebhih gigih lagi.
[ Read More ]

Chup..Chup..Sekhentot..



Satu gambar sejhuta makhna.

ANDAI saya dilahirkan semulha saya tak nak jadik macham dua ekhor mangkhok kat atas nih.

Mangkhok yang belah dephan kanan berharap dapat projhek repair mangkok thandas khapal shelam.

Mangkhok belah belakhang tenghah tunggu nombor gilhiran di pangghil.

Mangkhok yang belah dephan kiri pulak baru jer lepas korek idung. Dahla idung mangkok tuh besar, kalau idung besar mesti idung tu beraknya pun banyak. So mangkhok belah kiri dapat la rasa mashin-mashin sikit.

***berak idung tuh mashin ke? saya tak tahu pasal saya tak penah pon bernafsu nak rasa. Tapi mengikut kata Ahmad Faizul Adnan rasanya agak kemashinan sikit.Agaknya beliau penah rasa kot. Tak pon memang habithat beliau korek idung pastu rasa.!**

~~eee....EEE..eee..buwweekk..!

tafsiran korang pulak baghaimana?? ^^
[ Read More ]

Kerjaya Anghanku Musnah berdherai.

1.Hai. Nama saya Khairul Jusoh Bin Johan Pin.
2.Cita-cita saya ialah nak jadik seorhang pelumba.
3.Saya nak jadik pelumba motor mcm max biagi. Beliau terer wooh..boleh konar sambhil makan kek pishang~.
4.Sedari kecik saya belajar menunggang.
Sila ikuti perkhembangan tumbesharan saya di bawah.
  • -umo 2 tahun 3 bulan - belajar menunggang belakang pakcik saya.
  • -umo 4 tahun - menunggang beskhal roda tiga. Mak saya belikan sempenha saya tumbuh ghigi geraham 2 bathang.
  • -umo 5 tahun - menunggang ayam jagoh kat rebhan pakcik saya.Dendanya saya tak dapat makan nasik lauk sardin malam tu + telingha kene piat cukhup-cukhup.Ayam jagoh pakcik saya masok wad 4B Hospistal Klang. Thulang kephak dia terpelechok.
  • -umo 7 tahun - tak menunggang ape2. Ibubapa saya tak belikan beskhal. Dorang cakap kalau nak beskal kene beli sendiri. Jadi saya nak menabong. Saya buat tabong dari buloh.Dari sini korhang boleh kenal saya jhenis tak menyusahkan ibubapa.
  • -umo 8 tahun - tak menunggang ape2 jugak. tabong saya cuma ada rm8.68 sa-haja.
  • -umo 10 tahun - tak jugak menunggang ape2. tabong buloh saya kene pechah olih abang saya.dia sapu beshih, yang tingghal cuma cicak kering aja.
  • -umo 12 tahun - menunggang beskhal Kamal Johari. jiran saya. Saya churi bawak masa dia pegi sekolhah agama.( taphi samphai hari ni dia tak tahu. kalau dia tahu mamphusla saya.sebhabnya Kamal Johari lagi sayang beskhal dia daripada ibubapa dia sendirhi ).
  • -umo 15 tahun - Takkan nak bawak beskal lagi? tak kool lah. Terchalarlah imej saya kalau awek chun kelas 3K9 tuh tengok. So laghi nampak berwibawha kalau naik kaki sendhiri sa-haja, walauphun rasa penat nak mamphus!.
  • -umo 17 tahun - Amek leshen memandu motoshikal, tapi tak dak motoshikal pon.hmm.
  • -umo 18 tahun - Paksa ibubapa saya belhikan motoshikal. Tapi ibubapa saya tak bagi jugak lagi. Saya merajhuk buat moghok tido. Saya moghok tido selama setahun.
  • -umo 19 tahun - Saya rasa saya dah ada hotak sikit. Tak nak menyusahkan ibubapa saya. Saya nak beli dengan kedherat saya sendiri. Saya memburuh.
  • -umo 21 tahun - Kumphul duit tak cukup2 jugak. saya nak belhi kash jer.Tak nak hutang.Pasal Hutang ada Riba. ( kalau duduk kat riba Erra Pazira nak lah saya.Sapa taknak oiii ). lagipon Saya pun tak suka sistem kapitalis. Tapi maseh tak chukup, pasal saya selalhu belanja pacar saya.Abis pokhai saya dibuatnya.
  • -umo 23 tahun - Saya dah rasha macham tak nak jadik pelumba aje.Pasal banyak sanghat halangan dan dugaan. saya boshan.
  • -umo 25 tahun - Sethelah berfikir sechara mendalam dan mathang, saya dengan ini mengistiharkan penukaran cita-cita saya. Cita-cita saya yang bharu ialah saya nak jadi penolong Supheman. Pasal saya tengok Supheman tak ada penolong. keshian beliau keje seorhang dhiri.
  • -umo 25 tahun 5 bulan - Saya Lulhus temhuduga. Sekharang saya sibuk macham meshin basuh.
5. Saya maseh tak ada pakaian seragham. Kalau sapa2 ada idea bolehlah bagi design pada saya. yang phenting saya tak nak spender kat luwa. Namphak tak senonoh dan saya rase supheman nih patot dihadapkan ke Mahkamah Tribunal Antarabangsha athas aktha 13(2)b pindaan 1871. kerana keshalahan 'Melakukhan Jenayah Feshen'.
sekhian cherita saya.

[ Read More ]

berchakap dengan alam ghaib..

suatu petang dikeheningan dedaunan keguguran, tersebutlah kesah dialog diantara seorang manusia dengan manusia yang lainya di pasaraya serbanekha..inilah antara dialog tersebhut.

Penjual : Selamhat datang.

Pembeli : huh~ ( Seakan gaya seakan seorang ahli majlis )

Penjual : Enchik nak apa?


Pembeli : Rokok Marlboro 14 sekhotak.

Penjual : Paru-paru boleh ke?

Pembeli : Yang kaki ada?

Penjual : Jap! ( sambhil membelek-belek di chelah rak rokok tuh )..
Haa..ada2. lash kol.

Pembeli : wah, nashib baik.


Penjual : Therima Khasih, Jemput datang laghi.

-moral- merokhok menyebabkan penyakit Gangren sambil menyumbang pendapathan negara!


[ Read More ]