.: '' That's what we born to be '' :.

Facebook
RSS

Menjelajah angkasa lepas bersama pak cik kordi.

-
harmza


( click image to enlarge )
Semalhman saya berjumpha kawan lama yang sudah lamha tidak bersua. Kebetulhan kami berdua kelapangan masa, lantaran itu kami membuat keputusan untok menjamhu sechawan teh tarik bershama-samha. Bermacham topik dan isu yang kami bual dan kupaskan bersama, terasa seperti ranchangan astro awani pula. Dari bab perkembangan semasa masing-masing, keluargha, kerjaya, itik peliharaan jiran beliau dan ternakan cacing kerawit organik bapa beliau.Apa yang palik menarik dan ialah isu tentang teknologhi masa hadapan yang bakal munchul. skripnya seperthi berikhut:

Dia: eh, engkau tahu tahu siapha manushia pertama perghi ke bulan?
Saya : erm...Neil Armstrong kalau tak silap..
Dia : Haa..betul tu..Tapi lepas ni akan terchipta pula roket yang boleh bawak manusia ke matahari pula..dan manushia akan menjejakkan kaki di matahari juga.
Saya: Eh..eh...biar betol? Matahari kan panas? macham mana nak gi sane? tak cair ke nanti?
Dia : Ala...kemetot la othak ko ni...Dorang gi masa malam hari la...tak panas pun..< sambhil buat muka ala-ala pendrive kingston 8GB.
Saya : Mamak! Kira!!

Saya balik kerumah dengan sebilion penyesalan dan kesesalan. kenapalah saya ada seorang kawan begitu rupa. T_T