.: '' That's what we born to be '' :.

Facebook
RSS

Maseh berpuasa

-
harmza



Hari ini genap 7 hari puasa di bulan Ramadhan, dan dah 7 hari juga saya berpuasa..
Minggu pertama puasa ni macham agak keletihan juga lah.Selama 7 hari ini juga saya telah berjaya dengan jayanya ( Bukan restoren Jayasanthi ) untuk kurang berchakap dan berborak. Memang agak tegang juga keadaannya, maklumla saya memang suka berchakap dan ngobrol-ngobrol. Gelora di jiwa anak muda macham saya kalau tak 'mengecoh' rasanya memanglah tak besh langsung. Rasa sunyi,kesepian.oohh..
Tapi bila saya jadi pendiam dan serius, kawan-kawan rasakan saya ada masaalah. Yelah tiba-tiba sajakan. Siapa yang tanya sepatah kata, saya jawab suku saja. Sekali pandang memang rasanya saya seperti - moody, datang bulan, takde duit,tak daphat duit raya, gaduh dengan GF atau sebagainya. - tapi sebenarnya bukanlah begitu. Saya nekad untuk kurangkan berchakap pada bulan Ramadhan ini. Dah sebelas bulan yang lepas asek berchakap saja. So untuk bulan ini diharapkan patah perkataan yang diungkap akan berkurangan. Kalau boleh separuh dari bulan bukan puasa. Kalau tak boleh juga, 3/4 pun jadilah.
Kepada kawan-kawan, especially kawan di opis saya, saya mohon maaf dan ampun jika saya buat-buat bodoh, buat pekak badak, tak menyampuk korang kutuk bos,tak bergosip dan ataupun tak berborak dengan kamu. Saya cuba jadikan bulan Ramadhan yang mulia ini untuk mulut saya berpuasa juga.
Haraphan saya korang semua tidak berkechil hati ya.!
selamat berpuasa..

harmza.
2352
Klang,Selangor.

4 Responses so far.

  1. Tanpa Nama says:

    eleh...poyo..td dia umpat kucing saye...dia ckp kucing saye bucuk..xmndi...

  2. Tanpa Nama says:

    dia lg bucukk...

  3. harmza says:

    Kucheng kamo kucheng kurap, xde kucheng laen nak berkawan dan bergurau dengannya..

  4. Tanpa Nama says:

    tipo..tipo....