.: '' That's what we born to be '' :.

Facebook
RSS

Dariku untukmu..

-
harmza

Sahabat..
Di saat kau perlukan aku,
akulah segalanya..
akulah pendengar liku-liku,
Disinlah aku mendengar lipur laranya..


Sahabat..
Kau laporkan semua yang berlaku,
Kau tanyakan apa seterusnya,
kau berhujah membuat aku kaku,
kau menjadi manfaat kepada yang mendengarnya,


Sahabat..
Setelah angin berlalu,
setelah ribot terlepas,
Setelah semuanya hapus,
setelah kau 'guna'kan aku,


Sahabat..
Kini semuanya jelas,
semuanya telah nyata,
perguna dan dipergunakan adalah rencah kehidopan,
Sahabat hanyalah tatkala kamu memerlukan,


Sahabat..
Telahku nukilkan ini kerana kau,
Telahku coretkan ini kerana kau,
kerana kau..
Demi kau..
Kerana aku masih ingat akan pepatah kau..
'' Dah dapat kawan baru kawan lama ditinggalkan''
Ini maseh segar di kotak fikiran.


Sahabat..
Aku mengerti dan aku juga sedar diri,
Aku hanya dikala kau memerlukan nanti..


Salam,
~Naufal Fansuri~
~bilek aku~
~8.53pm~
~24 Nov 2010~