.: '' That's what we born to be '' :.

Facebook
RSS

Hari Laher Si Kotak Oren....

-
harmza

Semalam bersamaan 01 November 2009 genaplah umor saya yang ke dua dekad setengah...
hanya tinggal tiga dekad sahaja lagi sebelom memasuki zaman penchen dan usia emas..arrgghh...umor adalah angka kata orang...bolehlah enjoy duet KWSP saya..ha ha ha.. itupon jika lagi tiga dekad mendatang harga beras kekal seperti sekarang.. yang pastinya pasti akan naek 10 kali ganda dari sekarang..zaman tu beli beras 10kg pakai not seratus, takdak belen.

Berikut adalah soklan yang diajukan oleh rakan saya sempena kehadiran hari laher saya. (bukannya nak bagi hadiah, bagi soklan pulak).

Soalan: Apakah sumbangan yang telah kamu berikan sepanjang umor hidop kamu di bumi Malaysia ini?
Jawapan saya:
a)Sumbangan terbesar saya ialah saya tidak menjadi pencuri,perompak,penghisap dadah dan penjenayah di bumi Malaysia ini. So that means mudahlah Pulis menjaga kententeraman awam jika rakyatnya semua macham saya.ha ha ha..
b)Saya telah tidak menyusahkan kerajaan dengan meminta berbagai bagai elaun sara diri, Saya berusaha sendiri, Malah saya menjadi pembayar cukai tegar kepada kerajaan. Siapa kata pembayar cukai hanyalah dari cukai pendapatan?? kalau ada yang cakap begitu memang dia otak kemetotlah.Sebenarnya cukai bagi semua barangan di Malaysia ini termasuk dalam harga runcit. Restoren makanan segera mengenakan lebihan cukai ke atas khidmat mereka. 5% goverment tax, dan 10% services tax. Barangan yang ada di Pasaraya semua telah terkandung cukai, tapi kita tak perasan. Ramai menganggap pembayar cukai adalah pembayar cukai pendapatan sahaja.
c) Yang ketiga, saya telah banyak membeli produk-produk buatan tempatan,yang paling mahal adalah kereta Nasional Proton.

saya harap kamu berpuas hati dengan jawapan saya yaa....

saya nak tiup lilin kek buatan saya sendiri nih... Rasanya dah lebih sedekad tiada kek hari laher untuk saya..hu hu hu..
saya ucapkan selamat hari laher, semoga panjang umor, murah rezeki dan dipercepatkan jodoh untuk diri saya sendiri..ha ha ha
tak lupa juga kepada rakan dan taulan saya yang telah mengucapkan selamat kepada saya..wheee...hee..

5 Responses so far.

  1. Tanpa Nama says:

    happy birthday 2 u......

  2. Tanpa Nama says:

    Scorpio - October 24 - November 22

    Scorpio Strength Keywords:
    - Loyal
    - Passionate
    - Resourceful
    - Observant
    - Dynamic

    Scorpio Weakness Keywords:
    - Jealous
    - Obsessive
    - Suspicious
    - Manipulative
    - Unyielding

  3. Tanpa Nama says:

    Scorpio and Independence:
    Scorpios are fiercely independent. They are able to accomplish anything they put their mind to and they won't give up. They are perfectly suited to being on their own. They are not social butterflies like some other zodiac signs and some actually prefer to live on their own that way there is never any issue of who controls what at home, they like to be in control.
    Scorpio and Friendship:
    Relationships with Scorpio are always complicated, just like the person, their relationships are a series of extremes, they can even be downright moody for no apparent reason. Scorpios are known for their possessiveness and jealousy but on the other hand, they are extremely loyal. Scorpios have an excellent memory and combined with an inability to let things go, they can hold a grudge against someone who did them harm forever, in fact a Scorpio rarely if never forgives and forgets. They will even go as far as get vengeance on the person. On the other hand, they will always remember a kind gesture forever and repay it. Any kind selfless gesture done to a Scorpio will gain trust and respect which is extremely important to them in any relationship, either romantic or not. The best advice is to be honest with a Scorpio friend and in return, you will gain an amazing friend you will never forget and who will be loyal to you and never make false promises. Their truthful and shocking sense of humor if different than that of any other zodiac sign and the Scorpio makes an amazing, powerful interesting friend that can be trusted.

  4. Tanpa Nama says:

    Lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya 1:wajah yang cantik 2 duit yang banyak 3:kesihatan yang baik 4:anak2 yg cerdik dan berjaya 5:tidur yang nenyak tanpa ganguan.. senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari. kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.” ‘sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat.’